follow me....

Saturday, January 8, 2011

Sedapnya..........mi udang

hujung minggu dalam keadaan kewangan yang tidak mengizinkan ni mula la nak mengidam itu dan ini...
aku teringat plak mi udang...
mi udang ni bukan yg udangnye kecik2 tu..yg besau2...
mi ni kan glamor kat kuala sepetang n belah2 utara ni la...
yang ak nak tunjukkan ni mi udang kat JURU...
ha tengok ni...
nyummmmy sedapnye.......

 
mi ni tak silap satu pinggan RM 10 kot..udang ada dalam 5 ekor...
jalan nak ke kedai ni aku tak tau..yg aku tau juru..
aku tak tau jalan sebabnya ontheway nak pegi ak tertido..
sedar2 dengar suara kakakku..
"ramainya orang 
"biasa la hujung minggu...
tu2 ada parking cepat2...
aku pun buka la mata..tengok ada rumah org n org ramai..macam rumah terbuka plak..

rupanya kat sini perniagaan dijalankan dirumah..kedainya didepan rumahje...kira kawasan perkampungan dijadikan perniagaan ni...

so kami pun memilih la masuk ke WARUNG PAKSU...
di punya kedai ni dibuat dibawah rumah..paham x..
gini..rumah di rumah kayu lama yang tiangnya tinggi..so dibawahnya dijadikan perniagaan..kira letak meja...
then di tambah kat tepi rumah ni bumbung lain..
kira besarla...
ni la maksud aku

nasi pun ada...
kat sini bukan mi udang je..nasi goreng udang..segala makanan berasaskan udang..ketam juga ada...mi ketam pn sedap...tengok abg ku makan nasi.
tengok ni..teleng kepala kan..saja nak bg teleng sambil meleleh air liur



















nak tau lebih menarik lagi klik kat sini...atau lebih terliur...
CRIZZ BON APPETITE

2 comments: