follow me....

Monday, January 3, 2011

DUIT oh DUIT....

Duit oh duit..kemanakah kau duit…
Ada org kata wang , pitih , fulus….
Huh duit sememangnya amat penting kan…
Sapa berani cakap duit x penting…
Aku mengaku x leh hidup xda duit…

Beginilah nasibku sepanjang percutian kali ini…duit memang teramat sengkek sekali..mana taknya pengurusan kewangan sem ni amat mengecewakan…

Sepanjang cuti ni keluar pun menggunakan duit mak..kak blanja ja…so memang xdapat  la nak penuhi segala keinginan untuk membeli itu dan ini..
Macammana pun cuti ni ak dapat gak tempah baju kurung untuk pakai kuliah..cumanya aku tak pasti dapat siap ke tak untuk dipakai pada awal sem..
G jalan2 di jusco ingat nak jugak beli kasut..tp xda plak yg cantik..so Alhamdulillah la dah la duit xda…
Broadband plak..memang sah tertunggak,..ntah bila mau bayar….

So aku akan pastikan masuk ja elaun kehendakku eh rasanya keperluan la seperti kasut, hanbag, baju kurung dibeli…ni penting ni nak guna masa praktikum……

Kesimpulannya duit memang penting bagi aku….
Bukan pada aku tp kepada semua orang…
duit kalau nak ikutkan sememangnya tak pernah cukup..

Slalu tak dengar orang cakap “ dia x pala kerja hebat, gaji besar, jawatan tinggi “ aku ni kerja apa ja…
Tapi perasan yg kerja apa ja tu kadang2 duit dia sama cukup ja dengan org yg jawatan besar…
Nak tau kenapa ???
memang reality hidup semakin hebat kita semakin besar kemahuan..ni bermakna semakin banyak duit kita semakin besar la belanja…masa dah da duit mula la nak pakai kereta hebat..
rumah nak hebat..baju nak brand n macam2..las2 duit cukup2 ja sampai hujung bulan…

Jadi sma gak dengan orang yg gaji rendah ni…diorang ni leh gak pakai kereta tp maybe kereta buatan Malaysia..bulanan pun murah ja…rumah pun biasa ja…pakaian plak murah tp biar Nampak kemas dan bersih…makan plak makanan yang sihat dan bersih….

So , aku simpulkan sebanyak manapun duit yang kita ada kita tak kan pernah puas membelanjakannya…lumrah hidup manusia yang penuh dengan keinginan dan kehendak yang perlu dipenuhi….

No comments:

Post a Comment