follow me....

Friday, January 14, 2011

rintihan dalam hati dimakbulkan

tetttttt......
tetttttttttt..........
tettttttt.....
teetttttttt...

huhh mesej kali terakhir aku sedar........
bising betul la..hari minggu ni..aku tidur balik lepas subuh td..
liat betul nak bangun...nak plak sejuk..
buka mesej tengok..3 dari sidia...mesejnya ceria ja...alhamdulillah dia dah sihat...
lagi satu dari "sis amizah" a.k.a kak cik aku..

cik : wei ada duit x nak makan..xda bgtau..aku masukkan..

hah!!
segar sebentar...terlelap balik..then bangun balas...

aku : xpala ingat nak minta duit tiket ja kat mak. ak x byr g duit yg ak pinjam kat mu xpa x?elaun xmasuk...

cik : xpa. masuk baru bg. brapa utangmu pn ak x ingt pn...klu xda hbaq kat aku..satg duk tahan makan lak...

aku terkedu sebentar...trus bangun dari katil....
malas la balas...kena pikir banyak kali sikit bab2 minta duit ni...
so g mandi..balik mandi aku reply..

aku : klu bek masuk la rm50 kat aku

cik : bg number aku masuk skarang

wahhh!!
kakakku sayang

aku pn trus tarik laci amik no akaun n taip..lepas antar...

cik : k...

aku biarkan...15minutes later.......

tittttttttttttttttttttt...

cik : we dah masuk rm50 

aku  : TQ...

berbalik pada tajuk " rintihan hati dimakbulkan"
tau kenapa??
semalam sebelum keluar makan aku tarik laci nak ambil duit..
sebab aku tau dalam purse dah habis..so terpaksa ambik kat tempat simpanan..
aik?ada sekeping ja?sepatutnya 2 keping..
debar plak aku..
cari2 lam bekas lain ada..
so lega ckit..tp hanya bertahan sampai minggu depan tu..
aku ada lagi 2minggu..
tiket belum beli..
tiket tu terpaksa la minta mak...
tp blanja??tak kan nak minta lagi..macam dah bnyk ja mak bg aritu...

aku balik makan duk memikir la pengurusan kewangan..
ak pikir la dlam akaun mybank ada g ke??BSN??
hurrrrrrmmmmm..ntah la..
aku pun pikir...
xpa la aku masih belajar..
fisabilillah..mesti ada jalan keluar...
aku pun dalam hati merintih.....mungkin rezeki untuk aku masih ada lagi.....
aminnnnnnnnnnn....
so aku teruskan buat kerja...

jadi rintihan aku didengar oleh-Nya....bangun pagi doaku termakbul...
terima kasih kakakku..
syukur padamu YA ALLAH!!

No comments:

Post a Comment