follow me....

Sunday, January 30, 2011

alkisah nak balik kampung

ini kisahnya masa saya nak balik kg ari jumaat tu...saya keluar awal dengan lydia...bas bergerak dari seremban dah lewat hmpir kul 9 (dlm tket 8.30) n smpai bukit jalil dalam kul 10…. Sepanjang perjalanan tu memang saya merasakan sangat panas…rupanya econ x berfungsi..smpai ja kl si ah kiong (pemandu bas)  berkata “tamau turun ka?mau duk dalam panas??” aku macam nak kata sewel ka….

Then, org nak kuantan n terengganu kena turun.yg ke ipoh tunggu”.n si ah kiong lagi skali kata econ rosak..saya mau tunggu pomen datang baiki…lagi 2 jam aaa…

Hah???

Sewel lagi.. 2 jam kira pukul 12 mybe baru gerak dari bukit jalil..hailah kul brapa mau sampai ni..
Skali da sorang budak kat single seat pn tnya aku..klu camni kul brapa nk smpai ipoh…
Aku pun dengan agak bangga n berpengalaman la konon berkata “ari tu saya dah naik bas ni..memang dia tukar2 bas pun”..saya gerak dari bukit jalil hmpir kul 11 lebih then smpai ipoh kul 1 lebih..3..30 kat butterworth n kul 4 kat SP……

Then dia kata kita duduk skali la…so kami sempat la bersembang…dia budak uitm kuala pilah..
Tiba2 naik plak pakcik dari mana..yg nak ke ipoh ..lumut..buterworth n soon sila turun..mau bagi yg ke hadyai naik dulu..nanti saya panggil…kami ni pun amik la beg n trun duduk la kat bawah..agak lama menunggu datang la plak abg boroi mana ntah tnya spa nak ke ipoh bagai tu tunggu sebelah sana…tunggu la kami pun n dibawa kami masuk ke kaunter tiket n tiket kami ditukarkan la plak…tiket tulis kul 11..masa tu kul 10.45..15 minit lagi..alhamdulillah…

Skali pakcik tu kata g la nak makan ke?g toilet ke mana ka?yg penting kul 11.15 kumpul cni..plak smakin bertambah masa ni..aku n si budak uitm tu duk la kat tempat menunggu kat seat menunggu..punya la ramai org xda rupa macam 11lebih pun..ada pelbagai la stail pakaian..cara jalan..cara duduk…cara cakap..cara bergaul..ada yg nek nyampah aku tengok..paling aku geram pakai tudung pakai legging…haish nyampah aku tengok..betis macam pacat kenyang ja aku tengok…yg gemuk tanpa segan silu tunjuk betis…yg keding pun sama…haila manusia…

Dah kul 11.15 g la kat temapt kaunter..tunggu..tunggu..tunggu…dah hamper kul 12..aku dah bengang yg teramat sgt,,skali datang seoarang plak ok jom ikut saya..dibawa plak kai ke tepi jalan..n tunggu lagi..skali smpai la bas n kami masuk..aku pun duduk la sebelah budak uitm…Kesimpulannya kul 12.30 n above  la aku baru gerak kuar dari bukit jalil + jalan jem…sampai ipoh 3.15,,sampai SP pukul 6.30……..

Huhhh!!sgt penat slamat sebelum naik bas aku bungkuskan fries n apple pie from McD…
Anyway aku selamat sampai Alhamdulillah….

No comments:

Post a Comment