follow me....

Wednesday, January 12, 2011

alhamdulillah sYukur...........


syukur alhamdulillah kepada Allah yang maha Esa......
sesungguhnya engkaulah pemberi nikmat kepadaku didunia ini...
syukur doaku dimakbulkan oleh Mu ya Allah...

nak tau sebab pa aku syukur sgt...semua ni sebab result...
kalau pernah baca pos aku dari dulu ak slalu cakap aku nak bg dapat 3.7 keatas...
aku memang memasang azam itu sejak aku masuk dgree memandangkan masa pra ak xberpeluang...
akhirnya doaku , azamku dimakbulkan oleh Allah....

permulaan sem ak sebernarnya bermula dengan agak kecewa bila tengok result aku yg xmencapai target tu..so aku hanya senyap dan memendam rasa...aku anggap memang bukan rezeki aku..aku pikir memang sesuai la dengan sikapku yg sambil lewa sem lepas...jadi aku tanam azam baru tahun 2011 agar aku dapat capai azam tu..

namun rintihan kecewa dalam hati ini terubat apabila ada kemaskini result..rupanya result first tu ada sedikit kesalahan untuk subjek PJ n BM...
syukur x terhingga aku dapat semua A kecuali teknologi pendidikan(TP)...takpa aku bersyukur dan padanlah dengan usahaku..mana taknya..aku tak leh jawab TP..
aku tak jawab soalan struktur blakang skali...masa tu aku sakit perut sebab senggugut...aku rugi 10markah..
akhirnya aku mencapai target apabila sem ni aku dapat (3.7_____) n PMGT aku juga mencapai target (3.7_____)....SYUKUR.....
jadi sem ni kena pasang plak target 3.8 keatas...insyaallah...


"tapi ingat ilah kena berusaha tau...
ilah kena berubah...ilah kena rajin...
ilah jangan tangguh2 kerja..
ilah sebenarnya boleh buat jauh lebih baik..
cuba ilahh tenung balik usaha ilah sekarang dengan masa spm..sama x?
ilah kena buat sama macam mana ilah buat masa tu...
ilah ingat x sebab pa ilah pulun masa spm?
sebab ilah nak buktikan dekat insan yg cabar ilah tu kan..
insan yg kata cinta mengganggu pelajaran..cinta tak kemana kan?
jadi masa tu ilah dah buktikan...
sekarang pun ilah dicabarkan dalam bidang perguruan...
jadi ilah kena buat benda yang sama...
ilah kena kumpul semangat lama tu balik....
ingat ayah nak tengok ilah jadi cg..."

YESSS!!ILAH AKAN BUKTIKAN..ILAH BOLEH...

No comments:

Post a Comment