follow me....

Sunday, August 23, 2009

eveything about PBS sem 2



setelah sekian lama aku tidak men"update" blog ini..hari ini aku menjelma kembali....



sebenarnya setiap ari aku online masa kat skola..tp tak da mud nak menulis la...



so today i will tell everything about my PBS..........












1st day



hari first aku g skola abg naim antar....smpai ja aku jumpa adam n then kami nek pjbt jumpa lak ngan PK hem..GB,PK1 n PK koko xde...lepas kami bg surat + isi kehadiran ,pk hem (cg Ungku nor aini) bawak kami g pehimpunan....



yg bestnya pk hem perkenalkan kami kat suem cg2 n murid kat phimpunan.. pstu diorang siap bg topeng agi kat aku n adam..dak2 cni sume wajib pakai topeng.....



lepas abis ja phimpunan cg mat isa panggil aku...dia kenal aku cos aku anak ustazah kamariah..then cg murad mai sembang2....

inilah persekitaran sekolah


pastu cg ungku bawak aku jumpa cg pembimbing...cg azam fansuri..adam lak dapat cg shabihah..di apanggil ka bihah cos kak ni muda g n geng hoki dia rupanye...



pastu aku sembang2nagn cg azam..dia minta soalan n dengan bangganya dia kata oh say pun kena wat gak benda ni...assigment saya sama..buku rujukan pun ada gak..pastu dia terus duh budak2 g amik buku n dia tunjuk la segala hasil karya seni dia kat aku..wah cantik!!!


rupanya dia JU (jurulatih Utama PSV negeri kedah tuk skola rendah)



alhamdullilah senang keja aku...so pas rehat dia bagi la assigment dia kat aku...n bahan2 yg diperlukan memang ada........


pastu aku ikut dia masuk kelas darjah 3 n darjah 6...


pastu aku pun g sign tuk balik..akak aku amik












2nd day


macam besa2 abg naim antar...


masuk skolah sign masuk


pastu g bilik guru...


aku on9..


pastu sembang2 ngan cg mat isa n cg azam.........


memang boring...


adam g ikut kak biha PJ..aku g library cari bahan........


lepas rehat kami g lepak kat bilik akses...


pastu g PKG,...


aku masuk kelas 3 elit jab tengok cg pa ntah ngajar seni........


abis masa...balik..........


arini adam antar smpai umah










3rd day


rutin seperti biasa..


arini cg azam tak de...


dia g peksa..so dia minta aku gantikan kelas psv n adam PJ....


arini rehat cg rohaida ke pa ntah wat kenduri...so makan fri...........


bila smpai masa aku masuk kelas aku pun g la...


bila dah masuk ketas lukisan sume tak da..budak2 dah semangat nak aku ngajar seni...


aku ok je leh nak ngajar,....cg azam dah pesan suh bawak waterkale.........


dah ketas tak de aku pun nak la sembang2...elok nak mulakan langkah da cg masuk..rupanya dia relief cg azam...so aku pun kata cg masuk la...sebenarnya aku malas..hehehehe


dah abis tu lepak2 ngan kak biha n dah sampai masa balik...


adam antar...1.20 dah smpai umah......








4th day


tetap macam besa..


aku n adam sentiasa dengan latop je lam bilik guru...


cg2 skola ni memang hapenig...setiap ari da ja benda makan yg dibawa..tak de je kelas mulut memang duk ngap je...ari ni diorang siap goreng ikan pekasam lagi dalam bilik....hahhaa..lebihan diorang punya kem minggu lepas...aku n adam blah g makan kat kantin..adam kata pening bau..aku ikut je.....


macam besa kami meneruskan aktiviti lepak.......


kami g bilik akses..


smpai masa balikkkkkkkkkkkkkk..adam antar






last day....


arini ah las day..aku niat nak setel sume keja...so aku jumpa akak KPLI dapatkan maklumat skola cos cg zahari dah pesan minta ja kat kak2 tu...


then aku g melawat pra sekola...adam g pj...


pastu akak2 ni ajak g makan...rupanya kantin wat kenduri lajk..sempena posa.......JIMAT..


adam tak makan dia kata dia tak larat...


mula2 kata nak kuar tapi keta tak leh kuar so dia tido lam keta.........


pastu kami lepak kat blik akses........


dah boring au kuar..


adam dah tak larat sgt..dia ajk balik tp memandangkan ari terakhir tak elok la kan..


dia g tdo aku balik la bilik guru...


sembang2 ngan cg mat isa,..


pastu kul 1 aku dah g salam2 n nek pejabat sign n jumpa geng PK n GB....dia siap suh tnggal no fon g..kononnya klu da xtvt ka pa ka leh panggil...wah!!!!


pastu 1.10 aku dah caaauuu....pastu aku g lepak2 ngan adam......kul 3 smpai umah................






secara keseluhannya.....................


PBS kali ni besa2 ja...


boring + bosan memang ada la...


mana taknya..kami tak dapat apa2 relief pun...


kami duk rileks mau tak boring...


bahan2 sume tak yah cari..cg azam dah bagi..


adam lak..maktab dia tak bagi pun tugasan PJ yang ada cuma aktiviti profesional....ntah aku tak paham IPSAH ni....borang kehadiran pun tak da......


cg2 dia ok...tapi diorang cbuk...


so tak da la nak menyembang sgt kan.......


lagi satu kami 2 ni muda g ..diorang dah tua...so tak pandai sgt nak smbang...hehehe..........


makcik2 kantin pun bek gak...seperti biasa kenal ngan mak aku...so aku sembang2 je la.....




jika nak dibndingkan PBS sem 1 lagi bes la ..mana taknya kami smpai 6 org kat ctu..emang happening...ni aku n adam...........duk mereng la 2 org kami..duk lawan ym padahalmeja depan2 hahahahhaha..memang gila...


selamat 1minggu.......




so that all....


mungkin da masa aku cita kisah2 lawak masa kat skola ka pa ka....tengok le klu rajin


No comments:

Post a Comment