follow me....

Saturday, May 21, 2011

NUR KASIH......apa kata saya??

yeaa...dah tengok dah nur kasih..bila dah tengok mesti la ada komen2 ckit kan...biasala setiap karya ada kelemahan dan kebaikan sendiri...


kelebihan :
  1. watak2 dalam cerita ni memang bes dan tak da masalah pun berlakon....
  2. mak aidil..memang wujud sifat keibuan yg berjaya buat aku sedih sebab ingat dekat mak di kampung....
  3. aku suka watak Ilias anak kepada aidil...memang menjadi la dia belakon dan berjaya membuatkan aku sedih
  4. watak aidil xpayah nak kata..memang terbaik...begitu dalam kasih sayang dia terhadap isterinya alia....
  5. watak mamat....suka dengan watak yg mengetengahkan kisah remaja kini...yg berubah dengan pendekatan berbeza...paling suka part dia tnya adam "kalau bagi yang sayang sikit boleh"...sebabnya adam ajar kalau nak sedekah bagi barang yg paling kita sayang....hehehhe..lawak then dia bg cd kat adam sebab cd tu dia sayang sikit...
  6. watak hassan..hehehe wujud unsur kecindan pada wataknya
  7. jalan cerita bagus!!

kekurangan :
  1. banyak part yg telah disekat feeling..contohnya part adam sarungkan semula cincin..aduss panjang sikit lg....sebabnya masa Nur jumpa adam tu dah memang sedih skali datang di hassan wat lawak then sedih n kena potong...alaaaa............
  2. part adam melukis nampak sangat penipu....nak plak yg tengok ni budak2 psv yg dah nak muntah wat catan...atleast letak la ckit warna kat berus n calit pada kanvas biar la nampak palitan warna tu...
  3. ada suara yg kurang jelas...paling ni part aidil datang kat hospital cakap "ada penderma"..kawan aku 2 org kat sebelah ni xdengau langsung...hahahha
  4. ending dia agak kurang jelas ckit cara penceritaan ...macam sarat sgt....mybe dia gabungkan dengan masa tua...kira flashback ni agak keliru mybe
 hurmm tu je la kot...tak kan nak plak komen pasal penyuntingan bagai kan...malas ah....

nak naik unta....alalala.....
walabagaimanapun cerita ini sarat dengan penyampaian mesej yg perlu dihayati oleh setiap insan...

  1. Kasih sayang  seorang suami kepada isteri...part ni ketara pada aidil masa dia nak masukkan baju dalam almari  tapi terbayang isteri dia datang n tolong bila sedar xda...jatuh tersungkur dia...Ya Allah....
  2. Kepentingan "lambang/tanda" sesuatu hubungan...dalam ni cincin...betapa adam sanggup pergi mencari semula cincin yg hilang dari jari amina...
  3. diri seseorang perlu bersih dari dalam bukan hanya indah pada luaran dengan pemakaian....ini fokus kepada remaja...remaja zaman sekarang memerlukan pendekatan secara mudah xperlu memaksa2 untuk melihat perubahan mereka..mereka akan berubah dengan perlahan-lahan....seperti yg dilakukan oleh adam...
  4. Kasih sayang seorang anak kepada ibunya...ni watak ilias...aduhh sedihnya....
  5. Kesetiaan seorang isteri disisi suami...
ala banyak sangat mesej dia dan aku dah malas nak tulis...ni yg paling aku dapat serap dalam diri aku la kira....

kesimpulannya...dari cerita ni satu mesej yang aku ambil untuk terapkan dalam perhubungan cinta aku part cincin tu...baru aku sedar kenapa adamku bukan adam nur kasih ye ni adam hushaini setiap kali aku jumpa mesti akan pandang cincin pada jari aku...rupanya betapa pentingnya cincin tu pada hubungan kami...macam tu jugak bila ada cincin lain ada di jari aku dia akan tanya berulang kali kenapa beli cincin lain...sebenarnya aku memang sayang cincin n pelik kalau xda kat jari ni...tp bila dengan cerita ni baru akan faham perasaan lelaki bila something yg berharga diberikan kepada kekasihnya mereka begitu berharap ia akan kekal disisi....

meh dengar lagu ni sikit....


No comments:

Post a Comment