follow me....

Saturday, April 16, 2011

ke Melaka sebagai guru

hurmmm...masa sekolah pernahkan anda join rombongan sekolah..rasanya wajib  kot kan..ingat masa kecik2 dulu aku sangat excited tau g rombongan sekolah..seboleh yang mungkin nak jugak pergi..masa tu adik beradik ramai yang belum berkerjaya..jadi my parents macammana pun akan usahakan anak-anaknya takan ketinggalan walaupun salah satu even anjuran sekolah..alhamdulillah syukur..bila masuk ja sekolah menengah banyak sangat tempat menarik yang aku melawat bersama sekolah...di kedah(langkawi,alor setar,lembah bujang) , penang, kl,melaka...yang paling bes skali lepas SPM kami melancong 4 negeri sekaligus iaitu kelantan , terengganu, pahang,KL...masa ni bes tak terkata...dah habis SPM..bayaran pun murah..enjoy n dapat naik genting, g TLDM n macam2 lagi..semua tu memang meninggalkan kenagan yang teramat sangat..masa tu nak pegi holiday ngan keluarga memang tak mampu..(alamak sedih la plak!!)

tu dulu kisah aku sebagai students...sekarang aku plak nak ceritakan kisah aku membawa students pergi rombongan...pada 9 april..aku join cg2 sk seremban jaya bawak budak pegi melaka...mereka ni pergi nak mengenali sejarah la..kat sana ada tugasan yang perlu selesaikan..aku dapat offer pegi dari cg ravidah..6 bas semuanya...so on aje....aku,nadia n farah ditugaskan menjaga bas 4...budak2 ni agak nakal sebab kelas belakang..jadi kami agak bersabar dan memang kena tinggikan suara la bila bercakap....yang pasti jangan dilayan...

perjalanan ke melaka mengambil masa 1jam lebih..rombongan ni cuma berlegar di sekitar bandar hilir ja..tempat pertama kami ke memorial kemerdekaan melaka..kat sini budak2 selesaikan tugasan...masuk je dalam ni memang bising la mencari jawapan..ada yang tnya itu dan tnya ini...hurrrrrrrmmmm....budak zaman sekarang amat malas membaca...jawapan ada di mana2 dalam memorial ni..tak mau jugak dibaca...dah bosan jaga budak leh plak aku n kak sazalia g beli wafel n cool blog...hahahhaa

dah selesai tu kami naik la bukit st john..muzium kesultanan melayu,a famosa, masjid selat, muzium samudera n samudera craft...

so tengok gambar je la...
jalan.......

with students

farah n nadia

mereka pantas berjalan

burung

hehehhee.....berani x

geli...

bagus berani ni

ni pun pegang

a famosa

muzium samudera

ngan cg2

budak2

No comments:

Post a Comment