follow me....

Saturday, April 16, 2011

budak zaman sekarang!!

hahh??

nampak macam terkejut x??terkejut kan...hahhaa..ni nak menceritakan sedikit la pengalaman budak sekolah sekarang...memang sangat advance tau they all..kalau sekolah menengah memang x kisah sangat...ni sekolah rendah..pengalaman pergi melaka memang amat berguna padaku...rupanya macam2 la budak2 ni..kita rasa macam mereka budak2 tp perangainya agak dewasa...contohnya :
  1. nampak ja sekumpulan askar pompuan..."weh awek!!"..hurmm..baru darjah 6 tau...
  2. bawak video camera "sony"...aku dulu hampeh darjah 6 nak bawak..paling2 kamera kodak je tau
  3. bab henset plak memang setiap orang la bawak henset...kejap2 henset bunyi..kejap2 bunyi..kalah la henset cg.....hurm cg dulu darjah 6 pegang henset pun terketar2..takut tau...
  4. tengok cerita cuti-cuti cinta...so nora danish yang pakai agak ketat...budak bukan main duk "waaaaaaaaaaaaaa"...bila part nora mandi berkemban lagi la...
  5.  sampai je melaka..belum pun masuk mana2 tempat mereka dah keluarkan duit beli keychain n macam2..cg memang x terdayo nak kawal.
  6. jumpa minah salleh boleh diorang cakap" goyang kot jalan" ..ya allah..ingat aku x dengar budak2...cg ni x pekak tau...
  7. datang kat cg.."cg ada duit kecik x nak tukar RM50?? ..tukar apa cg pun ada brapa ja...huurrrrrrrrrmmm aku n akak sazalia cakap haishh banyaknya duit...ni baru seremban datang melaka..aku dulu kedah datang KL, melaka..baru leh dpat rm50 tau....
  8.  p makan plak..cg makan nasi ayam penyet ja..budak2 p makan mcd..dah tu siap habis makan n datang kat cg "cg nak tak double cheese burger??lebih la..dah x larat nak makan...sebijik elok lagi n belum bersentuh pun...hurmm ntah apa lg la yg dia order td kan..
  9.  sempat lagi pergi beli majalah "klik, aksi n macam2 la...  
  10. ada juga pergi bli "riben"..kononya nak bergaya la dengan kaca mata hitam...berapa puluh diorang beli dekat dataran pahlawan tu ntah la... 
  11. bila dah balik penat berjalan-jalan aku n cg2 memang bajet mereka akan tidur...mak ai bukan tidur makin aktif ada la...baru aku tau budak2 memang tenaga hebat...kalau kita kompem la lena kan...ni 1st time tau p n balik dari melaka x tidur...
    masa kat sekolah plak diorang buat jamuan perpisah...yang bes makan KFC tau..ada seorang bapak ni taja satu kelas...buat jamuan perpisahan untuk guru praktikum...

    inilah budak zaman sekarang...amat mewah dengan wang ringgit..semoga kemewahan yang dikurniakan kepada mereka dimanfaatkan kejalan kebenaran..bila aku tengok budak2 ni betapa beratnya amanah yang aku perlu pikul untuk membentuk anak2 zaman sekarang...aku rasa aku pun patut berubah dalam banyak hal...

    No comments:

    Post a Comment