follow me....

Tuesday, April 12, 2011

comel macam singa

hohoho....ok saya mau tanya..jika sebut singa apa yang terlintas di fikiran anda....hurmmm mesti garang kan...saya pun memikiran benda yang sama...tapi jangan tak tau ada jugak tau orang cakap singa ni comel..situasi ni berlaku kat diriku sendiri..

alkisah bermula.....

aku menggantikan kelas tahun 6...aku masuk diorang seperti biasa bising la kan..sebagai cikgu beribawa suruh la diorang diam...aku muka mantain tegas la...so ada gak yang main..aku merepek la cakap dah la nak exam main-main lagi..so diorang buka la akhbar berita harian then buat latihan matematik..ada seorang budak ni asyik pegang ja akhbar..so aku cakap buat..ada masalah tanya..jadi dia pun ikut aku ke meja guru..aku bantu dia selesaikan masalah matematik..sambil tu aku sempat berbual-bual la dengan budak2 tahun 6 ni...disebabkan kelas ganti aku malas la nak formal sangat kan..so santai aje...bila bising je baru aku jerit..."HAI!!SENYAP"...mereka pun senyap sebentar then bising lagi....aku jerit la lagi..tu la rutin...

dalam semangat aku ajar mate + sembang ada la budak cakap "CIKGU NI COMEL MACAM SINGA"......ha??apa awak cakap???? ulang sekali lagi..."eh xda la cikgu xda cakap apa-apa pun"..kawan dia pun cakap dia kata cikgu comel macam singa,....huhhhh!!dalam hati berkata perumpaan apakah itu??
ini la binatang yang dikatakan sama macam aku..SINGA...
 then aku pun memikirkan maksud tersirat budak ni..."COMEL MACAM SINGA"..aku rasa dia nak kata garang la kan....kawan-kawan aku pun cakap" budak tu nak kata ko garang tapi cute" maksudnya walaupun comel tapi garang bukannya lemah lembut...
alalalaaa......aku pun rasa tu la maksudnya kan...sebabnya perumpaan singa ni sesuai untuk garang je...yg pelik dia x kata plak "cikgu ni garang macam singa" kan...???
entah la kan..inilah pemikiran budak2...

anyway terima kasih la memuji cikgu ye budak-budak...tu pun kalau memang memuji..kalau mengata..ikut awak la..cigku garang n marah bila awak buat salah..kalau awak x buat masalah cikgu pun tak ingin pun nak tinggikan suara..sakit tau tekak ni
mungkin ni la kot rupanya bila "COMEL MACAM SINGA"

No comments:

Post a Comment