follow me....

Thursday, March 3, 2011

THANKS MY SIS

pernah dengar x product AG2000 . produk ni keluaran House of Healin... nak tau sekarang ni aku sedang berjinak-jinak dengan produk..dalam proses percubaan..baru seminggu try pakai.blum ada efek.mybe lambat ckit sebab dia terpaksa pulihkan kulit aku yang agak kusam n ada bijik2 sebab dah lama tak pakai apa..dalam 3 bulan rasanya...dulu pakai tia amelia..tp lepas krim jerawat dia ada racun terus stop..ni aku berganjak lebih advance pakai yang mahal cikit...AG 2000...WOW!!!produk ni memang sangat terkenal n agak mahal pada aku.....walaupun camna pun aku test la pakai.....tak beli satu set sebab tery set  normal skin RM270++, dry skin 100 keatas n oil skin 79...fuh set percubaan ni cuma 12ml je dalam dia ada 3 benda...disebab sayang duit aku cuba dua benda je yg 12ml je aku beli...ini dia!!!

pencuci
Facial Cleansing Foam (12g RM15.50 / 60ml RM59.00 / 100ml RM89.00) **google search
Buih pembersih yang lembut, dirumus khas bagi menghilangkan secara berkesan sel-sel mati, minyak berlebihan, habuk dan kotoran tanpa menjejaskan kelembapan kulit semulajadi kulit wajah anda. Dirumus menggunakan ekstrak marin serta tumbuhan saripati bagi menyuburkan permukaan kulit, menjadikannya bersih, segar dan licin


tinted sunscreen
Tinted Sunscreen SPF30/RM68.00 (30ml ) /RM28.00 (12ml) **google search
Diformulasikan dengan menggunakan teknologi farmaseutik terkini, tidak berminyak, halus dan lembut apabila disapukan. Sesuai digunakan untuk aktiviti luaran dan negara yang beriklim panas dan kering. Ia memberi perlindungan sebanyak 99% kepada kulit daripada sinaran UVA dan UVB.
Membantu mencegah pembentukan tompok hitam dan kedut halus dan mencerahkan kulit.


ni dua benda yang aku guna RM43 untuk 2 benda ni......

tiba-tiba ari ni dapat panggilan dari sis aniza...dia tnya nak pakai AG x..aku cakap la dah beli 2 benda tu..then dia kata nak x yang satu set..harganya rm349...WOW.....giloooo ke hapa...then aku xmau xda duit..dia kata lagi xpa bayar dua kali..then aku kata macam xcukup je duit ..dia kata xpa ada duit bayar..sebenarnya dia beli set ni dapat compact powder AG2000 free..fuhh memang untung la..bedak dia pun memang mahal..set ni  plak miraclear pa ntah klu satu yg 30ml harganya 160...

so disebabkan kak aku beria-ia aku pun ok..lepas letak fon aku macam berfikir mana nak amik duit..then aku mesej balik..harga set tu brpa? aku macam tak cukup duit ja..so dia balas lagi .."RM345 selepas tolak baucer..xpa bayar ckit2 kat ku..lagi pun aku nak bayar zakat kat mu"

kakakkakakakaka...ayat las bes..bayar zakat kat aku..aku kat fisabilillah..so zakat harta they all leh ja bagi kat aku...bes kot...so aku terima la tawaran memakai benda ni....pakej barangan kosmetik la kiranya..THANKS MY SIS....skali skala kan....klu x sesuai bagi balik kat dia..dia memang guna AG..mak tau memang kena merepek la...


sekarang aku terpikir aku ni kulit jenis mana eh...kulit aku kering n kadang-kadang agak berminyak..tapi aku xda jerawat..nak kata normal macam hebat sangat plak kan..so kering la kot kan...normal pun ada..entah la..so bila aku tengok cadangan produk untuk jenis kulit oleh AG xda masalah..kering atau normal sama ja produk dia...beza kat firming eye cream ja..so xda masalah la kan nak pillih...

ni adalah input yang aku dapat daripada http://hseofhealin.blogspot.com/


KULIT KERING
Kulit kering berlaku disebabkan oleh kekurangan sebum dan kelembapan 
pada kulit. Dapat dikenali dengan mudah. Mempunyai garis halus 
di sekeliling mata dan mulut. Kebiasaannya individu bermasalah 
kulit kering bebas dari jerawat. Namun apabila makin meningkat usia, 
kesannya dapat dilihat dengan munculnya kedutan yang lebih ketara 
dan keanjalan semulajadi turut terjejas.

Cadangan produk :
Siang –
Facial Cleansing Foam / One Touch Puff
Skin Revitalizing Essence
Sunscreen Protection

Malam –
Facial Cleansing Milk
Facial Cleansing Foam / One Touch Puff
Multi Active Night Cream / Moisturizing Essence / Moisturuzing & Firming Serum

KULIT NORMAL
Kulit yang jarang ditemui. Kulit jenis ini adalah kategori antara sedikit kulit kering dan sedikit kulit berminyak namun berisiko untuk menjadi lebih kering. Kulit jenis normal adalah kulit yang baik, lembut dan warna kulit yang sihat.

Cadangan produk :
Siang –
Facial Cleansing Foam / One Touch Puff
Skin Revitalizing Essence
Sunscreen Protection

Malam –
Facial Cleansing Milk
Facial Cleansing Foam / One Touch Puff
Multi Active Night Cream
Firming Eye Cream

No comments:

Post a Comment