follow me....

Sunday, March 20, 2011

KUCING!!

ha!!sapa suka kucing angkat kaki tangan!!!suka sangat angkat hidung n mulut...kikiki...kat dunia ni ada yang suka kucing n ada gak yang geli...tapi jangan tak tahu membela kucing atau berbuat baik pada binatang ini banyak manfaatnya...ada sedikit input yang aku dapat dari internet....

1. Dalam hadis Bukhari-Ibn Umar radiallahuanhu meriwayatkan sabda Rasulullah s.a.w. yang bermaksud: Seorang wanita dimasukkan ke neraka, kerana mendera seekor kucing, ia tidak memberinya makan minum sehingga mati kelaparan.

 2. Dalam suatu peristiwa, tatkala seorang sahabat nabi bernama Abdul Rahman bin Sakhr menemui seekor anak kucing yang sedang mengiau kerana kehilangan ibunya. Beliau yang dalam perjalanannya menuju Masjid Nabawi, berasa kasihan kepada anak kucing itu, lalu mengambil dan meletakkannya dalam baju besar beliau.Sesampainya di masjid, baginda bertanya Abdul Rahman, apa dalam bajunya? Ia menjawab anak kucing yang kehilangan ibu, aku mengambilnya kerana kasihan padanya. Lalu baginda menggelarkan Abdul Rahman dengan Abu Hurairah (bapa kucing).Gelaran bapa kucing tidak sedikitpun menjejaskan maruah dan reputasi Abdul Rahman, malah inilah gelaran yang paling disukai tatkala namanya disebut, kerana nabi sendiri yang memberi gelaran itu. Selain itu juga, gelaran Abu Hurairah mengingatkan beliau kepada suatu amal soleh yang pernah dilakukannya menerusi pembelaan seekor anak kucing.

ha tengok mulianya kan membela or berbuat baik pada haiwan ni...jadi dalam family aku ada la jugak yang berminat pada haiwan ni..betapa minatnya mereka tengok sampai sediakan satu rumah khas buat kucing tersayang....

cantik kan "rumah kucing" ni...macam dalam taman gitu
ni la pemilik kucing2 ni...abangnya yang buatkan "rumah kucing"(anak sedara aku)
 mari kita "close up" ckit kucing-kucing ni
bersama ibunya


sebenarnya banyak family dalam sangkar ni..rasanya ada 5 ekor..
bersantai
pandang kamera!!

gila posing!!
comelnyer!!
garangnya mak!!

aik!!perasan tak aku post entry pasal kucing.......hahahhaa...sebenarnya aku tak suka kucing......adakah aku sudah menyukai kucing...hurmmmmmmmmmm...........

No comments:

Post a Comment