follow me....

Saturday, March 5, 2011

Alkisah Laksam..bangun awal...pasar pagi....

yeahhh!!hari ni dapat makan laksam...pagi-pagi aku n the geng dah ke pasar pagi kat ampangan semata-mata nak beli laksam..kami bangun awal di hujung minggu..kredit to elianto....
PERGGGHHHHHH!!!!

sebenarnya laksam ni ada kisah disebaliknya...kami mula terpaut dengan rasanya pada minggu lepas..pensyarah dan staf adakan bacaan yasin di Kompleks Teknopen..kami sepatutnya kelas multimedia Creative ngan En Manan..disebabkan aktiviti ni kelas pun xda n kami g makan..then en manan call suh p makan..katanya kelas pada hari ini "makan-makan"..rasanya masa tu dalam hati semua orang mesti terdetik "yes" yang membawa dua maksud iaitu xda kelas dan boleh makan..tapi kenyang perut masing kenyang dah melantak di kafe...

aku plak tak terasa nak makan dan sekadar ambik hati pensyarah pegi la tempat makanan...aku cari je la benda yang berbungkus so ternampak nasi lemak..lam hati pikir grab je la sebab aku xmakan berat pagi ni so leh simpan tengahhari..skali terpandang laksam yg siap dibungkus..so apa lagi aku n pika pun terus grab..then suhaib nampak n dia pun grab balance lagi satu..bila masuk je tempat makan semua dah tertarik dengan laksam yang kami pegang..aku ngan pika memeluk la laksam takut dicuri..kikikiki...

yang paling bes, im nampak ja terus berlari nak g amik tapi kami sempat jerit.."dah habis!!"..muka dia kecewa giler...so suhaib yang kesian bagi la kat dia....bila balik bilik makan..perrrrrrrrggggggghhhhhhh!!cayalah sedap kot...aku sebenarnya kureng cikit laksam tapi yang ni sumpah aku tak tipu memang sedap...aku makan segulung demi segulung..niat nak simpan kat roomet yang sedag tidur hancur berkecai bila aku kusyuk makan sampai habis....bila g kelas petang tu im n pika pun memberi reaksi..PERRRRRRRGHHHHHH!!sedap gila..memang xdapat lupa la rasasnya..budak2 lain mula la teringin...ni la antara laksam terbaik yang aku pernah makan,...nak plak jumpa kat seremban yang agak susah mencari makanan menarik...

jadi kami pun g la tanya en manan next weeknya kat  mana beli..then dia pun mencari jawapan pada kawan2nya n rupanya di Pasar Pagi Ampangan ada...

inilah alkisahnya..aku..laksam..bangun awal..pasar pagi...


No comments:

Post a Comment