follow me....

Thursday, July 21, 2011

musim buah.....

hai semua!!!
semua ok x? ada yang mabuk..mana tau kan sekarang kan musim buah...macam2ada...durian ada ..manggis...rambutan n macam2 la...sebut pasal durian ni...hurmmmm sangat la popular kat sk mantin...ada cg wat bubur durian n benda2 berasaskan durian ni..memang raja buah la kan....bila sebut bab raja buah ni plak..abg aku selalu cakap org tak makan durian rugi besar sebab raja pun kita tak makan..hahahhaha...aku makan durian tapi xda la sekali makan sebijik cuma dalam 2- 3 ulas je..masa kecik2 memang suka..bila dah besar kurang...aku plak tak suka makan yang orang dah tolong perisi..maksudnya diorang dah amik durian n masukkan dalam tupperware..urrrrrrmmm potensi aku nak makan memang kurang bukannya apa aku selalu bayang diorang pegang nak plak isi durian kan lembik2..hehee...lagi satu mybe sabab uamh aku memang ada durian so aku suka yg fresh....

di kesempatan musim buah ni aku menyempatkan diriku untuk pulang ke kampung...balik je kampung ya Allah banyaknya buah rambutan....teringat plak kawanku im yg sanggup beli rambutan kat seremban..harganya 6.00 sekilo...ishhh2...kat kuala ketil 3 kilo 5 ringgit...haiyakkkk!!

rambutan kuning...bersepah diatas pokok yang tinggi ini ...dah lebih bumbung pun
aku sedang kait buah.....hurmmm tinggi maaaaaaa.....
 bila dah balik aku memang la akan bawak buah sebanyak yang mungkin kat housmate tercinta..so ini lah hasilnya...
ni la buah yang aku kait..rambutan anak sekolah..siap dalam keta sorong...senang nak tolak sampai rumah
zooooooooommmm..khas buat sahabat2ku....


No comments:

Post a Comment