follow me....

Wednesday, July 6, 2011

akak ke makcik


hurmmm aku rasa kalau g praktikum ramai mengalami masalah mahu memanggil apa kan...tau kenapa..kat skolah ramai cg veteran..so selalu rakan setugas kita panggil akak tp yg umur 50lebih tak kan nak panggil akak kan....nak plak cg2 memang la anggap kita ni anak-anak kan..hahaha...

mcam aku jumpa seorang cg ni..aku amik seni kelas dia..so aku mula2 panggil akak..nampak muda..skali dia kata panggil je "auntie"..alamak ni lemah ni..sebenarnya bukan susah pun nak sebut tp bila kat skolah tergeliat plak..bukan apa klu panggil mak cik or auntie tu macam sesuai untuk aktiviti santai..bila kat skolah kita rasa profesional kan..so macam janggal je..so nak elak rasa janggal tu yg tua2 cikit aku panggil je cg...kan selamat...

yg cg laki kompem la aku x panggil abg kan...eeeiii macam sesuatu kan...so cg laki semua aku panggil cg....

No comments:

Post a Comment