follow me....

Thursday, July 14, 2011

ISINYA PUTIH....

hurmmmm..sedapnya....nyummy2...
 
 ha tengok buah manggis ni putih kan isinya...nak tau ni la buah kegemaran aku...bila musim buah manggis 1st feveret then rambutan barulah durian kot.....yang besnya sekarang ni dah ada dah pokok manggis yg dapat mengeluarkan buah di rumah aku...aku suka sangat kot..ingat masa kecik2 aku akan g amik kat umah mak long..pokok dia memang besar...kira nak makan x main la kutip2 ni makan atas pokok barula nikmat kan...hahaha...tp sekarang dah tak lagi..dah tua kan..lagi satu pokok tu dah tinggi melayut dah...so arwah ayah dah tanam sendiri n alhamdulillah taun ni pokok ni memang dah berjaya menunjukkan hasil yang amat memberansangkan...i like.....
aku yang punya...
 masa cuti bulan 5 ari tu bangun pagi terus g kait buah manggis dulu..bila buah baru nak mula keluar hasilnya xda la banyak..kira skali jolok tu dapat la kumpu; dalam 20 lebih camtu..ok what....

zzzzzooooooooommmm
 yang besnya aku kait n anak sedara aku terkedek2 kutip...kebetulan pokok ni tepi pagar so bila kait akan ada yang jatuh keluar..hahaha kena g kutip sebelah luar pagar...so nak senang aku duk luar pagar sebab dahan lebih banyak di sana...so bila jatuh je anak sedara aku akan kutip...g lawaknya sekali jatuh dia kutip n pusing pagar n g masukkan dalam bakul n patah balik mai luar pagar..hahaha... lawak tul..terkedek2 larinya...kira setiap hari la kami buat benda ni masa minggu akhir cuti sem ari tu...yg besnya aku tengah tidur dia wajib kejut aku.."maksu jom la kait manggis"..aku pun bangun dengan pemalasnya terus ke pokok..hehehhehe
tengok budak ni...hehehhehe

ingat masa kecik2 sebelum makan manggis akan pusing ke bontot dia dulu...tau sebab apa...???nak tau isi manggis berapa ulas kita kena kira berapa kelopak dekat bawah bontot tu..kalau ada 6 maka isinya pun enam la....tak caya try la cuba.....memang tepat punya...indah kan kejadian Allah ....

hurrmmm PUTIH ISINYA....

No comments:

Post a Comment