follow me....

Wednesday, July 6, 2011

MAK TAK MARAH!!


hari ni ngajar PJ...sebernarnya berdebar-debar gak aku..nak nguruskan budak kat padang ..tapi alhamdulillah..aku menggantikan kelas cg veteran..alhamdulillah cg ni baik n dia guru pembimbing aku...hari ni aku belum bersedia so dia sama2 turun ke padang uruskan budak then dia lepaskan budak..actually aku dapat budak kelas las bg tahun 4 iaitu kelas D...so aku takut gak..tp cg ni awal2 dah nasihatkan student nya..

sebelum ni cg ajar je n budak asik nak main bola..so cg biarkan aje..hurmmm...so dia dah pesan kat budak2 cakap kena ikut aku xda main suke hati...tima kasih cikgu...
arini budak pompuan main bola jaring n laki main bola sepak....hurmm ada gak budak tak pakai baju PJ..rilekss aja minggu depan siap..dia org asli..katanya baju basah...hurmmmmm..malas nak tnya byk sebab arini masih lg kelas guru pembimbing...

then ajar budak2 bola jaring..budak ni pakai seluar putih..bila main mesti la ada kena bola..becak..n others...so aku cakap minggu depan pakai seluar track je..kale gelap ..nnti kotor...then dia cakap "xpa cikgu mak saya tak marah kalau kotor"...aik pulakkk...kat cni mak tak marah plak...kalau skola dulu baju kotor mak ayah bukan main bising,...hurrmmmmm....macam2..inilah sekolah luar bandar..skolah bandar asik main terjah guru je..betul gak aku perasan klu skolah 1st ritu setiap hari mesti ada parents di pejabat untuk itu dan ini....tapi kat cni jarang2 la..ada pun kat pondok menunggu sebab nak amik anak masa balik....

aku pun wujudkan peraturan PJ dan alhamdulillah murid-murid dapat memberi sokongan sepenuhnya..xda la susah sangat nak urus...dengar la cakap aku...nnti kita tengok minggu berikutnya apa kan terjadi...WAIT...........

No comments:

Post a Comment