follow me....

Thursday, April 19, 2012

QUILLING

ok pernah dengar tak QUILLING...actually aku pernah dengar tapi aku tak tau apa dia..sekali hari tu aku kekeringan idea nak buat apa mencorak tahun 5...dari malam aku tak jumpa..sampai di sekolah aku searh guna wireless sekolah yang laju..macma2 ditaip..sekali terjumpa pasal quilling...

so aku pun dengan pantas mencubanya...aku jumpa satu website mula-mula terus buat..so aku susun-susun then jadilah corak terancang sususan bebas....

tengok hasilnya....


Bidang : Membuat rekaan dan corak 
Tahun : 5
tajuk : corak gulung (quiling shape)
Aktiviti : Menghasilkan corak susunan bebas menggunakan teknik gulungan kertas a.k.a Qulling shape...

bila nak buat RPH aku search lagi pasal Qulling ni sebab nak tau apa sebenarnya konsep dia..sekali terjumpa la "BASIC QUILLING SHAPE"
sumber  : http://poorvacrafts.blogspot.com/2010/04/quilling.html
jadi masa dalam kelas aku perkenalkan la basic shape ni melalui satu gambarajah yang aku buat...so hasilnya cantik-cantik juga budak2 buat...kebanyakkan sangat suka buat bentuk love

jom layan gambar my cute students









telengkan kepala anda

That all...TQ

No comments:

Post a Comment