follow me....

Saturday, April 21, 2012

mengimbau kenangan berlakon!!


ok di atas ni adalah video Contoh P& P Cemerlang  Pendidikan Islam oleh Tn Hj Samsudin Bin Mat Nor...tujuan aku share kan video ni bukan saja2 tau...actually aku merupakan salah seorang pelakon yang terlibat dalam pembikinan video ni...malangnya ni bukan full video..baru seminit lebih..full video adalah 60 minit tp xda publish plak...

lakonan ni berlaku masa Form 4- tahun 2005...wah dah lama tu....kami jadi pelakon pembantu kepada ustaz yang nak rakamkan P&P..masa ni dia guru cemerlang..sekarang dah JUSA C...kami dipilih secara rawak oleh ustaz dari 2  kelas f4 masa tu...20 orang semuanya..skrip telah disediakan dah rehearsel dijalankan dalam masa 2 minggu jugak la...kami mengafal skrip dan melatih untuk mewujudkan suasana P&P yang menarik selama satu jam...

lakonan kami ni bertajuk "Cara Mengerjakan Haji"....aku dapat 2 part...yang pertama bercakap dan yang kedua aku kena keluar dan melontar di jamratul aqobah....malu kot masa ni...ustaz ajar macam mana nak melontar dengan betul agar aku x nampak kekok masa pengambaran...latih-belatih sampai la pada hari pengambaran....hari shooting tu kelas kami ditutup dengan kain tebal keliling kelas dari luar....tujuannya adalah untuk mencegah bunyi2 dari luar...shooting dikendalikan oleh krew dari BTP iaitu Bahagian Teknologi Pendidikan.....shooting dari pagi  dalam kul 10 lebih sampai la petang dalam kul 3-4 gak la...banyak kali rest n cut jugak....cut bukan sebab kami salah tapi sebab bunyi enjin motor n kereta yang menderum di luar...so kena la cut....

habis ja blakon kami tandatangan kontrak untuk mendapatkan bayaran...kalau x salah sorang dapat 50 ke or lebih gak la...dah lupa...beberapa bulan lepas tu kami dapat bayarannya..masa tu rasa banyak sangat duit yang dapat tu...seronok tak terkata la...

bila terjumpa balik video ni memang mengimbau kenangan...pertama kenangan dengan kawan2..seronoknya...muda2 nampak kawan2..hahhaa...yang paling best dalam video ni adalah gambar orang terakhir tu adalah my love...ha kurus kan dia....

actually masa ni la kami mula2 duk berkenan-kenan...aku duk kena ngorat ngan dia..masa ni la...main pas2 tisu n tulis2...sebab kami duk sebelah2...gatai!!!dia hujung skali n aku pun hjung skali pakai baju putih...aku tak pakai baju pengawas masa ni...ntah kenapa ntah...jadi lakonan ni around bulan 10 la rasanya sebab after sign kontrak aku ingat pasal besday gift dari dia...hehhehe.....

ok la malas nak publish kisah cinta banyak2 sebab masa tu belum matang pun...

No comments:

Post a Comment