follow me....

Friday, September 25, 2009

HARI RAYA

SELAMAT ARI RAYA!!!


terlambat mengupdate blog....ni la kisah kami..mula2 kami

Merancang untuk wat tema kale pink..las2 jadinya warna peach…
Hahahha….
Aku mulanya baju pink…tapi besar ckit so kasi kat kak aku…
Kak aku bli lg satu utk aku ..kira ada ckit ja pinknya..lebih kepada merah latarnya…
Geng laki lak kan nak pakai bju pink kan so diorang bli peach…
Last2 sume jadi satu tema n kebetulan family abg sulongku memang tema peach…kak ida pun tema peach….
So tinggal la adik, mum n kak cik ja la yg pink…..



ngan adik beradik...boria......

ngan anak-anak abg nadzri.........

aku n kak ida...



inilah gambar2 yg sempat di ambil...gambr ayah pun xde..diorang cibuk melayan tetamu...xsempat nak menangkap gambo..rancang nak g studio raya ke3 pun terpaksa di batalkan cos pak mentua akak aku masuk hospital...


anyway raya mEmang bes.......

bermacam hidangan kami buat.....memang keja makan je...


raya 1...
kami nuat nasi je..menu ala2 kg..ada ulam ulaman, ikan masin , sambal, dan lauk2 gulai daging n rendang ayam....


raya ke 2
lak kami g umah kak aziah di bukit selambau...kami g masak mee tulang....sedapppppppppp..habis 6 bungkus mee utk family kami ......


sementara menunggu tuk makan..lepak2 dulu...


raya ke3
lak kami duk lepak kat umh...pak ngah datang...ari ni masak ala kadar je..petang g pasar malam n beli macam n balik masak...aku masakkan tomyam + telur dadar + tomyam + syur daging goreng...fuh memang bes....


raya ke4
lak kami meneruskan misi membuat nasi lemak pada sebelah pagi n teruskan ngan masak laksa sambil masak nasi....
kakak aku nalik dia masak bhun goreng utk makan ngan kuah laksa...
petangnya kami g jalan2 di JUSCO seberang prai city...kat Bandar perda..
balik singgah umha abg nazdri santap bihun goreng..kak ipar aku buatkan cos nak jemput kitorang datang...walaupun menunya sama nagn kat umah kami tetap santap..nsib santap balik umh bihun dah abis...ala x sempat nak makan...
so adanya laksa n kuahnya..tu pun ckit je....


raya ke5 ...
kak cik pagi2 bgun trus panaskan kua laksa n buat lagi bihun..bukan pa x puas makan semalam..
aku, mak , abg naim n adik bersiap2 g kenduri kawin umah toke kicap..besnya diorang bagi kicap n sos + kuih n maruku dalam beg tuk tetamu...k.ida sekeluarga n abg nadzri pun ada kat sana....

pastu teruskan perjalanan ke bukit selambau ..ada kenduri arwah umah abg ipar aku....
pastu balik umh tido...
petang aku kuar jalan2 kat kuala ketil...
tehn g umh kak ida beraya kat desa bidara..
las2 abg shah ajak g makan kat kedai..
so santaplah ikan siakap + tomyam n segala bagai....


raya ke 6 ...
diteruskan dengan aktiviti memasak...kami buat keteow sup...sup tulang rebus...
fuh memang bessssssss.....


raya ke7...
aku kuar jalan2......


raya ke8...
duk umah res....
malamnya balik seremban.................



TAMAT..........

No comments:

Post a Comment