follow me....

Monday, February 7, 2011

13 jam dalam bas

aku balik awal ke seremban iaitu hari sabtu..tiket 2.30 petang tapi jalan 3 petang bas mesra liner...walaupun rumah kakakku ada kenduri kahwin terpakasa datang jugak...bas sampai awal kat SP tapi lambat gerak sebab tak cukup orang..

so dia masuk butterworth..aku lebih banyak tidur..sedar je lebih kurang kat temapt yang sama..dalam pukul 6.40 kami masih di bukit gantang..berhenti sebentar..nak masuk toilet kena beratur berapa lama..aku terpaksa la masuk memandangkan aku ada masalah wanita sikit...hehhehee

naik je bas ..driver pun tanya setuju tak ikut jalan lama sebab highway jam teruk..so kami semua ok je..duduk la aku tidur dalam bas sampai dah tak termampu nak tidur campur plak senggugut dan nak muntah..tidur then berhenti plak kedai mamak untuk makan..masa tu dalam kul 11 tak silap..baru kat ipoh..makan kat mamak dekat tesco extra..then aku tidur lagi..smpai la kat jalan duta n last bukit jalil hampir pukul 3..smpai plak seremban hampir kul 4..dalam bus hanya tinggal 4 orang...aku , ati n kiah n budak mana ntah..semua perempuan..

mujur la pemandu sangat baik..banyak benti makan sebab risau penumpang lapar..kira sangat prihatin la..kalau la pemandu macam apa laki la penumpang sakit hati..
so balik aku pun melantak nasi kenduri yang mak aku bekalkan dan tido..petang sambung lagi tidur..sampai la kekasih hatiku ni dah sibuk mencari ku..habis kawan-kawan ku dia cal..rupanya bateri aku mampus..ambik kau tidur punya pasal..dia ingat aku menghilang kemana..sebabnya aku ada mesej pagi tu cakap kalau rajin nak keluar sebab niat hati nak g bank-in premium insurans..huhu padahal ngah sedap tidur...
ni la penangan 13 jam dalam bas...

google search...ari tu lagi teruk..yang ni kira norma lagi la kan
kisah pulang dan balik aku memang memenatkan...ni la nasib di perantauan...wah....

No comments:

Post a Comment