follow me....

Monday, June 18, 2012

PERCUTIANKU : LANGKAWI PART I

Cuti mid sem baru ni aku n the geng menghabiskan cuti selama 4 hari di langkawi bermula 27-30 mei 2012 …
Perjalanan bermula dari rumah angsana menaiki komuter…kami 9 orang dari seremban..malangnya masa penerbangan kami ke Langkawi berbeza…4 org pukul 5.25 n lagi satu flight pukuul 7:45..so terpaksa berpisah dan menunggu lah kami…


1st group yg pergi

Bila tiba di Langkawi terpaksa menunggu lagi…adam a.k.a my love merangkap manager n tour guide kami lambat plak tiba di jeti tadi n sedang menguruskan penginapan n kereta sewa….so menunggu…aku sebenarnya agak bengang n kesian kat kawan2 lama plak menunggu…tapi aku malas nak marah2 sebab wat rosak mood je…

kami semua dah sampai..tengah tunggu adam

Dalam 9.30 adam muncul n kami g amik satu lagi kereta ..then kami g makan…makan dekat kedai makan dekat dengan penginapan kami..hurmmmm makanan dia biasa2 saja n harga pun mahal jugak….lepas makan ingat nak balik tp ada kawan2 yg teringin nak ke uptown langkawi..so pegi la jab…sempat jugak aku pow adam selipar ombak rindu…kami beli 2 pasang…

Then , balik ke rumah penginapan yg siap ada guard…kira ala2 kawasan perumahan persendirian yg agak eksklusif..kereta pemilik rata2 mewah-mewah…so bermalam kami di situ..

 _______________________________________________________________________________

2nd day

Esoknya, geng perempuan bangun dengan semangat..malangnya ada 2 makhluk adam n akim bangun lambat…dah hampir pukul 10 lebih baru kami keluar..isi minyak n pergi makan…makan memang bes..pelbagai pilihan n murah…


Then terus ke cable car..yg besnya kami sewa 2 kereta wira n kia spectra.. kereta wira tu plak wat hal n kami tinggal tepi jalan n terus ke cable car..dekat je ngn cable car dia wat hal…aku uruskan ticket n beraturnya punya panjang..dah sampai sejam baru kami boleh naik cable car…adussss….pemandangan memang bes n cantik..memang berbaloi beratur…



sembilan org...adam fotografer....
boys...

Dalam pukul 3 kami turun n rehat2 dibawah…sekitar 3.30 kami keluar…kami ke tempat kereta rosak…sekali pikir baik kami tunggu kat tempat rahat yg bes ckit….so kami ke tepi pantai apa ntah namanya….


lepas tagkap2 gmbar dalam 30 minit hujan plak turun...so kami berehat di bawah pondok sambil makan2...

lama kami menunggu org tu tukar kereta kira hampir sejam lebih dari pukul 3.45- 5.10…..

kebosanan menunggu


Masa ni memang aku nak ngamuk jugak dengan orang tu..tergendala aktiviti kami tau..dah la ujan..aku dah angin gila..adam leh wat cool dia..aku hilang mood kejap..bukan apa aku rasa bertanggungjawab kat kawan2 aku ni..kesian diorang..aku jadi serba salah..aku rasa aku gagal menguruskan percutian dengan baik…aku dah malas nak cakap ngan adam…xda mood…

Then , kami terus rushing ke area chenang..kononnya nak masuk ke underwaterworld..tapi masa kami sampai dah pkul 5.45…6.30 dah tutup..masa ada lagi 40 minit je tolak nyet2…solat belum lagi….so aku buat keputusan esok je….kami g solat n jalan sekitar kedai kat chenang..kawan2 aku borong sakan….aku lega sikit atleast diorang dapat shopping..terubat ckit ati ni tengok diorang happy walaupun aktiviti yang dirancang bertukar ckit….
Dah puas diorang jalan sampai dah bosan, kami g makan kat lubuk buaya….makan memang bes kat cni…murah n sangat puas hati la….ingat nak pegi dataran lang skali lampu belah malam xda..so kami balik n rest je kat bilik…..
Ok bersambung di episod akan datang !!! PART II

No comments:

Post a Comment