follow me....

Sunday, February 26, 2012

SURAM!!


22 Februari 2012
Aku sedang menulis refleksi P&P dalam bilik guru…sekali ustaz datang cakap..pensyarah awak datang (dalam keadaan senyum)…dalam hati ni mesti nak menipu lani…saja ja kan…..dia kata lagi..xcaya??pensyarah pompuan…masuk lg sorang cg “tu pensyarah awak , perempuan”….

Ha??aku n jaja…adusss pn rafeah dah datang debor kejab…
So aku pantas g la pejabat…

Dari luar..apa ke pelik nau puan ni…sebelum ni aku jumpa memang bergaya dan kemas orangnya…ni cara pakaian lain banyak..tudung pun bawal je….ish pelik2…

Aku pun ke kaunter pejabat n jenguk…

Oh ustazah…aku pun salam…ingat puan rafaeh…..

Oh tak saya datang untuk pemantauan..bawa folder n buku RPH….

Huhhhhh lega……

Dah masuk cek itu dan ini xda la masalah pun..aku mmang dah siap semua benda kan..rileks saja…dah cek punya cek dia cek la RPH…RPH terakhir….skali dia tegur kawan aku….kenapa RPH  Nampak suram je…ak, intan n jaja..ha??suram??

Suram apa ustazah??
Ye la tak de bewarna pun….

Oh ni BM ustazah..kalau seni bewarna la..sambil belek buku ke bahagian seni….
Yang seni ok la ada warna juga ..BM pun kena la jugak….

Aku belek lagi bahagian BM…ni ustazah…
Hurmmm baru Nampak seri sikit kat hujung-hujung RPH….

Kalau saya dulu hias buku bagi ceria…bukan apa untuk kesoronokkan diri je…katanya….

Kesimpulannya   : aku selama ni duk perasan sendiri ingat buku ni dah terover dah sebab tampal sana tampal sini..selama aku praktikum pemantau datang mesti dia kata…macam ni la budak seni ye ceria je buku….ada tampal2…seronok je….guru pembimbing seni n guru-guru lain memang suka la tengok buku budak seni bukan aku je la rakan-rakan lain pun slalunya cikgu2 skola akan suka sebab cakap berwarna-warna...CERIA...

Huhhhh..kali ni???

so , aku pun merefleksi kejap buku aku....belek pnya belek....mari kita lihat buku yang SURAM itu ye...


dengan bajetnya aku dah buat tajuk week by week


ni RPH BM....
ni lampiran BM...
ni ruangan hasil akhir tuk seni tahun 5

lagi....hasil akhir seni tahun 3.....tajuk gurisan
 
ni plak untuk lembaran kerja...BM punya....nak jimatkan ruag so aku masukkan dalam sampul....
yang kuning tu rancangan mingguan ....

ni langkah-langkah dalam aktiviti seni...contoh la

lagi contoh langkah-langkah...

hasil akhirnya

yang dalam kotak ada bunga-bunga tu untuk aktiviti LINUS

ni RPH BM

ni la buku RPH aku yang dikatakan SURAM tu..huhuhu......
jadi lepas ni akan menjadi lebih berwarna warni la bukuku itu....yeaaaaaaaaaaaa............

No comments:

Post a Comment