follow me....

Thursday, February 9, 2012

NAK JADI MACAM CIKGU!!


hari pertama masuk kelas seni...memang kekurangan idea nak buat apa....nak suai kenal pun tak kan sampai sejam kan..melampau tu...so alang2 budak2 sekolah ni dah memang ada sketch book so keluarkan lah....idea paling bernas suruh la mereka keluarkan botol air mereka..senang kan...bukan apa most of students memang bawak bekas air datang sekolah..so xde masalah la.....idea nak buat benda ni muncul waktu malam..contoh pun x buat...skali sebelum masuk kelas terfikir kurang enak ye cikgu praktikum masuk kelas tanpa ABM...rasanya macam nothing..so lukis la apa yang patut....ternampak ada botol air atas meja guruku..so lukis la buat contoh.....masa tu fkir asal ada je...kalau lecture tiba2 mai wat pra penyeliaan masak jugak la kena merepek sebabnya cikgu punya drawing ntah apa2...kadar banding segala bagai apa lagi...
tapi dalam kepala fikir..."ala budak-budak"..hahaha...jahat kan....

so mengajar la aku tajuk ni....budak-budak bukan main tertarik lagi dengan karyaku yg ditunjukkan....masa wat demonstrasi dengan penuh yakin ni terus lukis kat papan tulis....budak bukan main seronok...macam ajaib sangat la kan....then aku buat pulak demonstrasi kumpulan demi kumpulan untuk bagi they all faham teknik lorekan or shading....dari mana arah cahaya...yang mana perlu gelap dan cerah.....

 
Paling bes ada pertanyaan dari budak...

budak              : cg,...nak tanya..
saya                 : apa?
budak              : cg orang apa?
Saya                : orang apa pa?
Budak             : cikgu pandai lukis....
saya                 : la saya orang Malaysia la...
Budak             : kenapa cikgu pandai lukis?
saya                 : sebab cikgu belajar sebab tu pandai..awak nak jugak pandai lukis??
Budak             : nak..nak jadi macam cg ...pandai lukis botol....
Saya                : botol je??x boleh awak kena pandai lukis macam...nanti cikgu ajar awak macam2 lagi k...semua yang best2 je...

tiba2 sekelas bunyi....YEAAAAAAAAA........

No comments:

Post a Comment