follow me....

Tuesday, June 29, 2010

bermulanya semester

wah sedar tak sedar dah sem ke-4 aku amik degree..means 2 taun sudah degree...bersamaan juga hampir 3 taun setengah di IPRM..
sem in bermula dengan bebenan yg amat berat sekali kerana aku memikul tanggungjawab sebagai PKU...sebernarnya kerja xda la susah mana pada awal sem tapi entah la pada hujung sem..besa la bila dah hujung2 ada yg lewat ..xdatang kelas..benda tu sume KU n PKU akan merasa...seperti biasa masing2 dah besar..so pandai2 la pikir ye..aku akan wat keja sama macam PKU len xda la nak ster2..klu ada masalah cakap je tus kat ku sebab aku pegang buku kehadiran...klu leh cover aku tolong la...dulu pun org wat benda yg sama kat aku so apa salah kali ni aku tolong kawan2 lain...KU taun ni azni..so aku xda masalah keja ngan azni..dia seorang yang rajin....so aku setel bab rumusan kehadiran...dia setel bab kelas n lecture...aku akn tolong azni mana yang patut....
aku berdoa semoga aku dapat memikul tanggungjawab ni demi kelas aku n juga amanah kepada yang maha ESA...

awal2 sem ni juga aku perlu siapkan folder MQA...untuk 3 sem..xda la banyak sangat cuma amik balik dari folder setiap subjek n kumpul dalam 1 folder bg setiap semester..
mungkin kawan2 aku kat uni,kolej n other xda kot merasakan MQA macam kami ni sangat,tapi kami perlu laluinya sebab MQA mahu memastikan ijazah yg diiktiraf benar2 berkualiti..so kami sebagai pelatih kena wat bersungguh2 untuk dapatkan ijazah...program ijazah kat maktab perguruan pun baru sahaja diperkenalkan 4 tahun lepas...batch pertama yg mendapat ijazah dah keluar,...tu pun degree dikeluarkan dengan kerjasama open university n university luar...
so bagi dak2 ambilan 2007 adalah batch pertama keluaran BPG atau lebih tepat lagi IPG....

dari segi jadual sem ni semestinya padat dan sgt mantap ...kelas full dari 7.45 smpai 4.30 petang dari isnin smapai jumaat sebab 4 bulan ja sem ni..ari isnin petang je xda kelas...n dalam seminggu u ada kot kosong dalam 3 waktu pada sesi bagi..memang mantap dan penat...

yang pasti dan benar aku terpaksa lupakan niat aku yang selalu nak balik lebih awal pada jumaat or cuti2 tertentu sebab aku pegang buku kehadiran..so tanggungjawab aku perlu diutamakan....lagipun kelas penuh...
hahahaa..so jarang kot aku balik....

ok...bye bertemu lagi

No comments:

Post a Comment